Takavuosien 500-kuutioisten luokan GP-voittaja ja nykyään Dornan palveluksessa tv-asiantuntijana toimiva Simon Crafar on enemmän kuin innoissaan Moto2-luokkaan tulevasta Triumphin 765-kuutioisesta moottorista. Triumph korvaa Hondan ja sen 600-kuutioisten voimanlähteen kaudesta 2019 alkaen Moto2-luokan moottorintoimittajana.
Crafar pääsi kokeilemaan Bitannian GP:n yhteydessä Stowen radalla Triumphia tositoimissa. Mies oli kokemastaan haltioissaan.
Se ääni ja se vauhti!
– Mielestäni lisäkapasiteetti ja Triumphin moottorin voima tuo Moto2-luokkaan aivan uutta dynamiikkaa. Se on maaginen, pyörä kulkee kuin raiteilla! Kiihtyvyys on erinomainen ja siinä on paljon enemmän vääntöä kuin 600-kuutioisessa moottorissa, Crafar hehkuttaa MotoGP-sarjan virallisella sivuston videolla.
Honda on toiminut Moto2-luokan moottorintoimittajana sen historian alusta, eli kaudesta 2010 lähtien. Moto2 korvasi silloin 250-kuutoisten luokan.
Crafar antaa palaa, kun on kerran vauhtiin päässyt.
– Triumphin moottorissa on paljon enemmän voimaa. Aivan fantastista, miten se vastaa kaasuun. Ja se ääni ja se vauhti!
Crafar haluaa kokea tätä herkkua lisää.
– Olen erittäin iloinen tästä kokemuksesta. Ja olen erittäin vaikuttunut. Halusin kokeilla tuota pyörää, koska pidän GSX-R 750:stä. Uskoin, että 765-kuutioinen moottori on samalainen, mutta Triumphin moottori on loistava. Kiihdytettäessä tämä moottori antaa tavallaan paljon myös anteeksi. Ja vielä kerran: se ääni, se on loistava!